• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 73982
+
-

توسعه مراکز صنعتی  در مناطق روستایی

صنعت
توسعه مراکز صنعتی  در مناطق روستایی

 مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گفت: افتتاح ۱۹ پروژه صنعتی در مناطق روستایی طی سال جاری در دستور کار است و برنامه داریم مراکز صنعتی را در مناطق روستایی ایجاد کنیم و توسعه دهیم. 

به گزارش فارس «سیدامیر امیرزاد» در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: صنایعی که در شهرک‌ها مستقر می‌شوند، بیشتر صنایع کوچک و متوسط هستند و صنایع بزرگ در شهرک‌های صنعتی جانمایی نمی‌شوند. 

وی افزود: اگر این صنایع گلایه‌مندی داشته باشند بیشتر به دلیل تامین مواد اولیه و قیمت آن است که در سال ۹۷ رشد فزاینده‌ای داشت. 
این مقام مسئول گفت: برای جذب سرمایه‌گذار ۵۰۰ طرح و فرصت سرمایه‌گذاری را در استان شناسایی کردیم و در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به نمایش گذاشتیم که از این ۵۰۰ طرح چند طرح موفق به جذب سرمایه‌گذار و انعقاد قرارداد شده است. 

امیرزاد ادامه داد: در شرایط سخت تحریم‌ها، استان هرمزگان یکی از معدود استان‌هایی بود که توانست جذب سرمایه‌گذاری را افزایش دهد و ما ۲۸ درصد سرمایه‌گذارانمان را در سال ۹۶ و ۹۷ کسب کرده‌ایم و این نشان‌دهنده رشد افزایشی در استان بوده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: در سال جاری ۱۹ پروژه افتتاح خواهد شد که اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها افزون بر ۲۱۶ میلیارد تومان است و برای ۳۱۸ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. 
وی اظهار کرد: از مجموع ۱۹ پروژه در حال اجرا، 3 پروژه عمرانی با اعتبار 3 میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان، ۱۰ طرح تولیدی با ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و 4 پروژه عملیات اجرایی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. 

امیرزاد بیان کرد: 2 طرح مهم دیگر که در دستور کار قرار دارد عملیاتی شدن و به اتمام رساندن یک واحد پالایشگاهی احیاشده با ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. 

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه متبوعش گفت: یک پروژه در روستای ده‌وسطی میناب و همچنین عملیات اجرایی یک باب مدرسه با اعتبار ۱۴ میلیون تومان در بندرعباس در دستور کار است که به بهره‌برداری خواهد رسید. 

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در هرمزگان وجود دارد که 8 مجموعه از آن‌ها در بندرعباس مستقر است. 
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 6 شهرک صنعتی دیگر در دست ساخت است که 2 شهرک نیز توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید